Blogg nr 2 denna ljuvliga dag!

Hejj igen!

Den dagliga blogg-dosen uppfylldes inte tidigare idag... så här kommer en till!
Are you with me?

Jag vill passa på att bekänna en sak. Jag är lite egocentrisk... Men det är bara för att jag är ganska bra. Och det är inget fel med att ge sig själv lite cred once in a while. Det är något vi alla borde göra lite oftare. But you can't get lost... Cause nobody likes a bitch! Det är därför det är så härligt att jag har två sidor som jag kombinerar skit bra!

Emelie - The Princess (Also known as Sessan) och Emelie - Miss Jordnära!
Jag vet att Mikaela oroar sig för Miss Jordnära men det är bara för att hon inte träffat henne än!

Jag har sökt i min blogg på lunarstorm och hittat en del guldklimpar som jag måste publicera här: Enjoy!


178038-24




BBQ skrivet Söndag 16 juli 2006

Some grilled Emelie and Mikaela on the side with vaniljsås till, kanske?

Idag har jag och Mikaela vart nere vid Framnäs och solat... badade dock inte men nästan! Vi tog en promenad i vattnet (?!) och svalkade oss från värmen som solen gladeligen gav oss en dos av =) Puh får jag nog lov att säga - Vi blev hel-stekta!

Sitter här och tänker på att jag borde re-make'a mina nails men det är TRÅKIGT! Fast dom blir ju snygga... jag gör det imorn! Jag är ju ledig även då men på tisdag ska jag jobba - ÖKEN! But Hey, that's okey. Cause I'm gonna cut my hair the same day! =) På Headlites dessutom, hoppas det blir bra!!

Barbecue with Grilled Chicken!



Jag säger bara...
skrivet Måndag 17 juli 2006

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Jag skulle hämta mitt balkort på Anund idag... gissa vad som hänt? Jo mitt kort got mixed up så nu måste jag vänta ytterligare 2 veckor innan jag får det!!! Mjääääk!

Men det är en struntsak som jag inte ens orkar bli upset över - dessutom har jag äntligen fått roliga besked från Västtrafik - Om en vecka kommer mitt nya Fritidskort!! Jeeeeey!! Tappade ju mitt bara en dag efter att jag köpt det - JÖRGEN! mEN DET KOMMER ... hoppsan, jävla caps lock! Nu orkar jag inte skriva det jag tänkte skriva.


Midsommar-rapport!
skrivet Lördag 24 juni 2006

Hallå mina vänner!

Igår klockan 15.30 drog jag, Mika, Tess och Jocke till kusten för midsommar-firande! Efter lite felkörningar inne i Kungshamn kom vi till slut fram till dom andra, som förresten redan var kalas... =D Där käkade vi tradionell midsommar-mat (nåja) och korkade upp ciderna. Efter lite gitarr-spel, sång och blandad mat på pizzerian gick vi ner till Baden för att dansa lite grann... Hujedamej!

Till och börja med så var kön jätte lång (och vi som tänkte att vi låg bra till rent tidsmässigt)... men det rullade på bra och vi väntade nog bara i 10-15 min. Detta visste vi ju iofs redan men inträdet kostade 150 kronor! Och inte nog med det - 20 spänn för att hänga in väskjäveln... Jo men visst, fortsätt håva in pengar bara, gör det! Det var massa folk när vi kom in, men den folkmassan var ändå inget mot senare under kvällen. Det var hur som helst ett jävla drag inne på Baden! Stämningen var på topp! Vi trängdes bland alla andra fulla ungdomar (mest Lidköpingsbor, haha) på 3 våningar och dansade på både bord och bänkar innan vi fick nog och drog oss tillbaka till hamnen där jag rullade in mej i mitt täcke och somnade i baksätet på Mikas bil... ja, efter att min och Mikaelas mobil ringt typ 1000 gånger då förstås! Efter det kunde vi sova - lite!

Just de ja, vi plockade 7 sorters blommor oxå på vägen hem från Baden för att lägga under kudden och sen drömma om våran drömprins - men jag kommer inte ihåg vem jag drömde om... Kling!

Vi vaknade i en varm och ovanligt trång (?) bil denna vackra morgon till ljudet av hungriga måsar. Efter lite frukost och god morgon-tjöt med Tess satte vi bilen i rullning och styrde mot Smögen och Hunnebostrand för att kolla läget där. Sedan bar det av hemåt, men inte utan ett stopp vid donkan i Uddevalla... efter en mumsig ostburgare och en bil framför oss i drive in-en fullproppad med killar som vinkade och gjorde peace-tecknet, kunde vi äntligen åka den sista biten hem.

Nu sitter jag här och nästan ramlar in i skärmen, jag är så trött!!! Känner för att sova lite men det ska jag inte för jag tror bestämt att jag ska ta mej en bit choklad och sätta i en bra film i dvd.n istället! Imorn blir det jobb... JÖRGEN på det!

PS: What happens in Grästorp, stays in Grästorp!

Svalnäs...
skrivet Torsdag 27 juli 2006

är egentligen bara en massa jävla sand!! Och sanden bränner man ju fossingarna i... Hurts!

Jag, Mika och Tess + Jocke (of course) och två lirare till tänkte att vi skulle glassa på Svalnäs idag... hmmm - Kommer dit, parkerar typ en kilometer ifrån stranden... börjar promenera neråt, möts av en jävla massa kottar... sen kommer vi till hinkvis (?) med sand, som är heeeeeeeeeeet! Äntligen nere vid beachen - Puh! tänker vi... men möts av en fet barr och kott-blandad strand där vissa människor ser ut som strandade valar... jaha, vart ska vi placera filten? Där! Mitt emellan 2 kilo barn och ett stort parasoll... Av med kläderna och här följer receptet:

Stek Emelie på hög värme i ungefär 25 min (det går oxå bra att grilla). Vänd henne då och då för att få en jämn stek-yta. Kyl sedan ner Emelie i kallt vatten och låt henne plaska lite för att hon ska bli riktigt kall. Därefter strör du rikligt med salt (läs sand) på ben och fötter. Låt Emelie sjuda på låg värme i ca 15 min så att saltet (sanden) torkar till ordentligt... Borsta sedan av allt överflödigt salt (sand) och hon är Redo att serveras! (Åka hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Maybe
 skrivet Söndag 15 oktober 2006

Maybe I did let you go... but my mind doesn't think or know that so it keeps you around and continues to mess with my head. What?? That doesn't make any sense... I hope that's not the case... it would make me kinda stupid! Moahaha! But I am stupid. This is a stupid text! I don't know why I blogged 2day!

Let's Own It!
skrivet Måndag 16 oktober 2006

Hahaha... läste precis din blogg Mikaela! Du är sååå sjukt kul... precis som jag =) Men mellan skratten när jag läste vad du skrev om Pelles Bar 2 så tänkte jag på allt vi gjort på Kronan - Shit vad vi levt livet där!! Hahahahahahahahahaha... Och för er andra som inte varit med på resan kommer här lite utav all crazy-ness!
  • Dansat på baren (flertal gånger... we invented the bar-dance for god sake!)
  • Blivit utkastade (okej, bara jag)
  • Sjungit för full hals i mikrofonen...
  • Flirtat flitigt med bartenderna
  • "Bråkat" med dj.en om Kylie
  • Dansat på borden
  • Blivit bjudna på shots av bartenderna (twice, än så länge...)
  • Råkat rycka bort hela toalett-sitsen en gång (fråga mej inte hur det hände)
  • Tappat bort många saker (mest kajalpennor)
  • Haft rekordmånga gratis-biljetter
  • Hittat på tokiga "danser" som den andra måste göra!
  • Gjort det till en grej att alltid skriva ett OC-citat på armen

Listan kan göras flera mil lång men jag vill inte tråka ut dej =)... yeah, like that could happen?!

Larv! skrivet Tisdag 14 november  2006

Jag vet att du ville ha en rolig blogg men jag hinner verkligen inte nu. Och i helgen kände jag inte för att blogga. Nu sitter tangetbordet fast oxå så det går inte att ta ut ordentligt... om du tror att jag orkar sitta här som en gammal kärring med puckelrygg och dikta ner nåt seriöst har du fel!

Kronan-Rapport: Kul som vanligt... lite mycket dricka så jag kan inte rå för det jag gjorde när jag kom hem, men whatevs - NO REGRETS! Jag gick faktiskt in på toaletten när Basshunter sjöng, mina öron pallade inte Boten Anna och dessutom var det helt tomt där inne... inga köer med andra ord!
Over and Out/ Emelie


Lever du fortfarande?!
Det finns så mycket mer roligt men nu känner jag att den här bloggen blev en mil lång!

Jag tror det här var precis vad jag behövde just nu! En kick! Ny energi och att påminnas om allt kul jag gjort och allt det fantastiska jag har framför mej! (Mikaela, jag ger dej tipset att oxå läsa dina gamla inlägg på lunar!!)

Kom ihåg att ni är GULD värda och att vi ska ta hand om varandra!! Klem på er!!

Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin