2007, vad sa du?


Jag är en hemskt dålig bloggerska just nu, can you forgive me??
Jag har suttit med min lilla årskrönika och försökt hitta ljusglimtarna... inte så jätte lätt måste jag säga. Kanske kommer 2008 bli ett fantastiskt år? I sure do hope so! 2008 är MITT år!

Men först: 2007, vad sa du?

Tydligen började året med lite sjukdom och annat tjafs som inte är glatt att nämna. Årets första roadtrip däremot gick av stapeln den 2 feb, destination Karlstad och Tess & Jockes nya lägenhet! Kommer ihåg att jag och N hade en mysig resa dit och att själva helgen blev trevlig med mycket minnen. En utgång på Arena med massa glas på golvet och sedan på lördagen åkte jag och N hem igen. Vi stannade på olika MIO-butiker  där jag rusade in och förgäves letade efter mina älskade Lotus-lyktor :)

10 feb joinade vi den årliga maskeraden på Kronan. Jag minns att jag letade överallt efter en lämplig outfit. Tillslut förvandlades jag till en fjäril, kind of funny huh? ;)

Jag skrev och klarade mitt teoriprov den 15 feb! HURRA! Var ärligt nervös för den där dagen...

Jag har refererat den 21 feb som min otursdag. Kanske beror det på att det började snöa helt makalöst när jag cyklade hem från jobbet? Eller att jag lyckades klämma min arm mellan två backar Coca Cola? Jag repeterar, MELLAN två backar. Pricken över i.et var nog att påsen med alla inhandlade Willy:s  varor gick sönder och la sig i en hög på golvet.

Lördagen 24 feb, Kronan igen. Erik Segerstedt förtrollade mej :)

En annan dag jag var väldigt nervös över i samband med körkorts-hysterin, var halkkörningen. Men den gick bara finfint och allt var över på en kick, typ... den 29 mars!

Jag hade en otroligt skoj kväll med sis lördagen den 31 mars! Då rockade vi golvet på XL och hängde med Björn Rosenström ;)

7 april blev jag och N dränkta i shots på Kronan. Jag säger bara lilla Baren vid stängning! Hahahah!

Stoooor dag! 17 april tog jag mitt körkort!!! HALLELUJA! En underbart fin dag måste jag säga!

Den 20 maj 2007 gick OC i graven i dom svenska hemmen. Sorgligt att säga Hej Då till en sådan kollosalt bra serie. Men det var minst sagt dags.
 

26 maj - Grand finale på Kronan. Mikaela was home!! Men ni vet hur det är med kvällar man längtat och suktat efter... Man bygger upp och bygger upp inför the big night och när den verkligen kommer irrar man istället omkring mitt i dimman och letar efter minnen att ta med sig hem. Glömmer bort reality...

Jag velade och velade men bestämde mej tillslut och den 8 juni satt jag med min nya laptop i knät. Den spinner fortfarande som en katt och jag måste säga att detta är en av mina greatest investeringar!

Dagen efter var jag och T hemma hos F (9 juni) på lite kalas. Vi blev bjudna på en jätte god matträtt som jag fortfarande tjatar efter receptet på!  :)

Midsommar 2007, 22 juni... Vinninga-partaj. Av alla ställen  ;) Men det blev en jätte kul kväll! Mysigt!

20, 21 och 22 juli - Göteborg-weekend!
På fredagen var jag och päronen och hälsade på Enza med sina valp-kompisar. Dagen efter åkte jag och T med gäng till gbg igen. Gessle uppträdde och det var bara sådär jätte mysigt som de kan va :)
Jag stannade kvar i gbg den natten och sov över hos F. På söndagen hade vi en E&F-dag! ♥


27 juli... vad ska jag säga? Jag och Mikaela satte oss på tåget mot Sthlm och hade the time of our lives! Äventyret började tidigt morgonen den 28 juli. Rågalet och crazyness i 2 veckor. Första rapporten hörde ni från mej den 2 aug och det kom även en till dagen innan hemresan, 10 aug. 

11 augusti landade vi återigen i Sveriges kalla famn och det hände verkligen ingenting. Enza fanns på hemmaplan och hon lyste upp min tillvaro. Jag var fruktansvärt sliten från Magaluf och gnällde mest om tillbaka längtan. Min förkylning gav sig inte i första taget. Utrotade den tillslut med antibiotika men hostan hängde med onormalt länge!

Facebook'ade mej själv i början av september. Den 2.a närmare bestämt!

Och jag införskaffade mej en ny lover den 13 sep. Än så länge är jag nöjd med min nya mobil :D

Födelsedagar brukar inträffa ungefär samma tid på året. Så jag blev alltså 20 år den 3 oktober!!

Under hösten gjorde jag en hel del resor:

15 okt - Hälsade på Gaylord i Sthlm.
25 okt - Besökte F i Mariannelund.

16 november - REUNION-kryssning!!
Underbar helg som jag aldrig kommer glömma!

23 nov - KENT i Göteborg med sis.
Oxå helt magisk helg!! Lyxade oss på hotell och mådde gott!

Sen gjorde lite andra saker just for me :)

1 dec tog jag med mej N på en trip till Göteborg (igen). Vi hade en helkul dag hos The Studio som plåtade oss. Oförglömligt... in more ways than one  ;) Hahah!

Och så har vi förstås 11 december. Då jag och M fick snilleblixt och tatuerade oss!


2007 bjöd på det mesta. Jag får väl säga att jag är nöjd.
Men ändå funderar jag på några saker som aldrig reddes ut...

Vad hände med den där mystiska och snygga ost-killenHjertbergs?
Och han som dök upp på uteserveringen på jobbet under sommaren?
Den unga läraren eller hur var det? 2 charmiga prinsar som flög into the blue...
Jag kan heller inte förklara varför jag utsattes för punka på cykeln lika a hundred times!

Men jag antar att 2007 måste lämna en del frågor obesvarade. Det är väl de 2008 ska ge oss svar på? 2008 ska oxå uppfylla mina önskningar och ge mej otroliga minnen. Ge mej och mina kompisar vad vi förtjänar och se till att min familj mår bra. GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!! ♥

E m s a n

image736


Do your thing:
Postat av: Maria

Gott nytt år på dig med :)

Postat av: Karin

gott ntyt år:)

2007-12-31 @ 14:59:08
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Natta

Gott Nytt 2008 :D kram

2007-12-31 @ 15:07:31
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Tobias

Svar: Gott nytt år på dig med :)

2007-12-31 @ 15:09:14
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Kul läsning! Nu är det bara att hoppas på ett ännu bättre 2008.

2007-12-31 @ 15:50:36
URL: http://www.BeautifulLife.blogg.se
Postat av: bownii

ja du hittar säkert nåt jätte snyggt, hoppas vi får se nyårs outfiten sen! :) Gott nytt år på dej :)

2008-01-01 @ 05:00:31
URL: http://www.bownii.tjejsajten.se
Postat av: Linda

Du jag är inge bättres jälv på att blogga nu:P
God fortsättning på dig.

2008-01-01 @ 09:50:17
URL: http://sweetkay.blogg.se
Postat av: anna

gott nytt år! hoppas du har en fin första dag på det nya året! kram!

2008-01-01 @ 12:48:53
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Natta

ha en superfin dag :)

2008-01-01 @ 13:08:57
URL: http://naaatha.blogg.se

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin