Farligt Möte

image134  Hej Hopp!

Dagen är snart slut, dags att sova. Jag har full rulle imorn på menyn.
Jobba 7.00 - 12.30, hem, duscha + fixa mej, fram på studenten, leta rätt på folk som ska grattas. Senare hem till kusinen på firande... äta, äta, äta - kommer bli en lång dag?
Hoppas vi är hemma till What about Brian som börjar imorn klockan 21.00 - Missa inte!!

Sovmorgon idag. Det var skönt. Tog en joggingrunda efter frukost. Gick mycket bra, nya skorna är underbara!! Fick dock farligt möte x 2 under färden... Första hindret orsakades av en liten katt. Jag ville inte skrämma kissen men det slutade med att den skrämde mej!
Jag lockade på den och berättade med lugn röst att jag inte var farlig. Han tittade misstänktsamt och var beredd på flykt in i skogen. Sakta närmade vi oss varann och med sina stora ögon höll han mej under absolut uppsikt. Själva passerandet gick fort. Men mina skarpa falk-pupiller registrerade ett halsband på knytet... Jag hävdar dock att den här katten var mer vild än tam. Vände mej om några gånger för att försäkra mej om att den inte följde efter och tänkte attackera bakifrån. Det verkade inte så...

Skärrad över händelsen gav mej spring i benen. Joggade på i raskt tempo.
Tills nästa tvärstopp. Något stort svart satt på grusvägen. Mamma Mia! Gick lite närmre och kunde urskilja vingar på eländet. En fågel. Men ingen vanlig fågel. Såg ut som en örn, rörde sig som en gam... Den tänkte heller inte flytta på sig. Jag gjorde ett taffligt försök att jaga bort den, men antagligen kunde den här fågeln se min aura.
Jag såg ingen annan utväg än att  ramma hindret som blockerade vägen. Då gav han upp. Puh!

Ove!

Do your thing:
Postat av: Karin

haha jo starkt beroendeframkallande:p

Postat av: Mikaela

Haha, vilken tur att du överlevde alla hemska djur du mötte =)

2007-06-13 @ 20:10:40
URL: http://www.BeautifulLife.blogg.se

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin