The Greatest Thing I Know!


Alla som känner mej väl, och då menar jag verkligen väl, vet att jag alltid älskat späckisar sen jag var ett litet troll. Jag har sett Rädda Willy flera gånger och ja, jag gråter varje gång.

The greatest thing för mej är att någon gång i livet få jobba sida vid sida med späckhuggare. Men även om Sea World skulle vara en dröm, kan jag inte hjälpa att tänka hur grymma vi människor är. Ska man börja predika om djur i bur så är det naturligtvis synd om dom alla, men jag tycker ändå att det är värre med ett stort däggdjur instängd i en vattenpöl än en liten ökenråtta med ekorrehjul. Vi kan aldrig ge en späckhuggare tillräckligt med plats. Aldrig ge den det utrymme den behöver för att blomma ut.

Ibland försöker vi stilla vårt dåliga samvete. Och då gör man såhär:

 

Men nog borde vi vetat bättre! Keiko som togs som litet barn, han var ju beroende av människor. Han visade oxå detta vid ett flertal tillfällen... då han till exempel dök upp mitt bland lekandes norska ungar! Trots att han släpptes någonstans utanför Island, tror jag. Men inte insåg vi att vi gjort fel. Han skulle bli fri! Oj vilken publicitet! Vi har gjort en god sak, vi är inte grymma och hjärtlösa. Men till vilket pris?

R.I.P boy...




Och med vi menar jag dom!

Do your thing:
Postat av: Anonym

Jag håller helt med dig, det är verkligen för taskigt om de stora vackra djuren. Vi människor är riktigt grymma varelser.Hoppas att du har haft en bra dag!

2007-11-01 @ 23:24:41
Postat av: Helena

Oj då adressen föll visst bort!

Postat av: Linda

Håller med dig jag!

2007-11-01 @ 23:44:38
URL: http://tusenskona.blogspot.com/
Postat av: paulina.

Bra inlägg.

2007-11-02 @ 02:36:05
URL: http://colaburk.blogg.se

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin