It's a grrrreat day!




Godmorgon Sverige! It's a beautiful morning...


Jag bara önskar att jag visste vad jag skulle göra med den.

Förövrigt skulle jag bara vilja säga kort och gott att A-kassan kan gå och ta sig där bak!! Fy fään va jag hatar dom. Har alltid gjort och kommer alltid göra. AF likaså. Fast dom har skött sig hyffsat bra hittills må jag säga *peppar peppar* Nåja, eftersom jag sa upp mej själv från min smutsiga arbetsplats så har jag varit "avstängd" från ersättning i hela 45 dagar nu. 45 som i 45 arbetsdagar. Som i runda slängar blir 9 veckor!!! Och äntligen, nu 1 novemeber var min avstängning klar :) Och pengar skulle jag få.... trodde jag. Nähe, då har alla tydligen 7 karensdagar oxå. Lilla Emelie trodde ju såklart att dessa karensdagar var inräknade i min andra 45 men det tyckte såklart inte A-kassan var rimligt. Alla har ju faktiskt 7 karensdagar. ALLA.  Så från att redan vara kanske Sveriges mest hatade har nu A-kassan (i mina ögon) uppgraderat sig till Sveriges hjärtlösaste svin som uppenbarligen aldrig blivit behandlade som skit på sin egna arbetsplats någon gång i livet, och inte sett någon annan utväg än att just säga upp sig.

Det var allt från mej. Tack o Hej.

Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin