Bullar!!




Fick en infall och bakade 2 olika sorters bullar igår eftermiddag  Man får passa på när lusten kommer sig smygandes. Det är alltid lite extra jobbigt att ta sig i kragen att baka just bullar. Då måste ett bakbord fram och degen ska jäsa hit och det ska knådas dit. Mycket lättare att sno ihop en muffins-smet och klicka ut i formar. Hur som helst, tänkte prova nåt nytt... Så den ena satsen blev med hasselnötskräm i och den andra med torkade bär & vit choklad. Såhär i efterhand kan jag konstatera att vanliga hederliga kanelbullar ändå är godast. De blev lite väl söta men annars helt ok!



Jag rekommenderar er som funderar på att använda bär ibullarna att blanda dessa direkt i degspat, alltså innan ni tagit i mjöl och börjar arbeta med själva degen. Jag gjorde misstaget att inte ha i bären med en gång utan la dom "på" efter att jag kavlat ut och blaha blaha ni vet... inte bra. Inte bra. Så nu vet ni det! Tjolahopp!


Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin