Projekt Akvarium: Del 12 - Uppdatering!






Var längesen jag uppdaterad er nu. Och det har allt hänt lite nytt.
Framför allt har jag satsat mycket på att växtrna ska må bra och växa på sig. Köpte nytt gödningsmedel för några veckor sen, PMDD. 4 påsar som man själv blandar ut med vatten och sedan göder med 1 gång/vecka. Snokade även reda på fakta inne på Zoopet och kom fram till att jag skulle köpa reflektorer till lysrören. Det är en aluminium-skiva typ som man clipsar på lysröret, och på så sätt reflekteras allt ljus ner i akvariet istället för att hälften går upp i taket. Verkar oxå vara en bra investering än så länge ;)


Vi har även utökat flocken med en till Scalare. Nu har vi 4 st och förhoppningsvis parar dom ihop sig på ett bra sätt. Den nya är lite gulaktig med randiga fenor typ, samma storlek som Pärlan. Plätten heter han, eftersom han är lika tunn och har samma färg ;) Pärlan och Plätten fann varann på direkten!  Sen har jag oxå tagit med en bild på våran Rö'skägg, kampfisken! Han är ju svår att få på bild. Och riktigt som finast är dom ju egentligen när dom antingen vill kriga med en annan hane eller vill impa på en tjej ;) Då bröstar dom upp sig och fenorna fälls ut i sin fulla flärd.





Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin