Planering inför Thailand!










Den här gången vill vi utforska Thailand och göra roliga, minnesvärda saker!
2010 låg vi mest på stranden och göttade oss men det var otroligt välbehövligt det med! Dock känner vi att det är lite onödigt att göra samma sak igen. Iaf när man åker så långt bort!

Så 2012 ska vi bland annat besöka det berömda Tigertemplet en bit utanför Bangkok. Det är ett ställe där munkar lever tillsammans med tama tigrar. Ja så tam en tiger kan bli då... Under speciella tidpunkter på dygnet tar dom ut sina tigrar ur grottorna (som tigrarna tycker om att vara i på dagen när solen är som värst) och så får vi som besöker gå omkring bland dom. Har man tur får man sig till och med en kelstund! Fatta häftig känsla att ha en tiger som ligger och gosar i ens knä. Finns många fina bilder på internet om ni googlar "Tiger Temple Thailand".

Sen ska vi rida elefant! Det är nästan obligatoriskt när man åker till Thailand och vi skäms som inte gjorde detta sist, hahaha. Dock känner man sig lite osäker på hur elefanterna som man rider på mår  Jag vet inte...

Och dessutom har vi hittat ett fantastiskt ställe som heter Oasis Sea World. Där får man simma med delfiner!! Åh♥ Inget utav dessa aktiviteter är speciellt dyra heller. Det absolut bästa med Thailand! Så man kan väl säga att vi längtar hyffsat mycket!









Do your thing:
Postat av: Zarah-Lou

Jag hoppas ni gjort grundlig och bra bakgrundsfakta om delfinstället i Thailand.. att delfinerna har det bra, stora inhägnader, inte pooler osv.



"The Cove" är en dokumentär om hur delfiner behandlas runt om i världen...



Jag var supernoga med detta innan jag simmade med delfiner i Mexico, annars hade jag ALDRIG gjort det.. vägrar ha deras välmående (om det är inte är gott) på mitt samvete! =ó(


Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin