moment of truth



Såhär är det mina vänner. Jag har fått ett nytt jobb! Det är en deltidstjänst, mån-tors mellan 16-21. Jag kommer att sitta på kontor och jobba med events och marknadsföring. Om man ska förklara snabbt ;) Min första dag är idag! Så det pirrar lite i magen just nu ;) Men jag är säker på att det kommer gå bra!

För att förtydliga lite saker. Jag är ganska privat fast ändå inte. Jag bjuder på det mesta eftersom det här är min blogg. Men jag skulle aldrig bladdra ut allt om mitt liv på nätet. Men det jag kan och vill säga är att jag/vi har hoppat av tåget som var påväg mot eget företagande. Vi har gjort det frivilligt. Tyvärr tänker jag fortfarande inte säga vad det hela handlade om. Man vet ju aldrig... kanske en dag ;) Vi kom fram till det här beslutet efter mycket ångest, tvivel och framför allt prat om framtidsplaner. Att fortsätta på banan så att säga hade inneburit mycket mer än vad vi någonsin kunde trott från början. Vi hade behövt vara på flera ställen samtidigt för att få det att gå ihop och dessutom skulle R självklart ha kvar sitt nuvarande jobb och i stort sett "bara" ge mej en hjälpande hand. Ingen människa kan arbeta så mycket och samtidigt ha ett fungerande liv. Detta hade inneburit att vi fått skjuta upp allt som vi längatr så otroligt mycket efter i livet just nu. Man kan säga att vi valde kärleken♥

Det var mycket pengar med i bilden. Väldigt mycket, och jag ska förklara en sak för er. Även om man tror på sin idé till 110% och är villig att jobba arslet av sig, så finns det alltid en risk att det går åt helvete. För att tala klarspråk. Då sitter man lite i skiten sen i flera år framöver! Så vi får se vad som händer. Har man kommit såhär långt som vi gjort med sitt företag så känns det som en kniv i hjärtat att behöva avbryta allt. Men vi är två driftiga människor som vet vad vi vill. Någon dag är jag säker på att vi kommer ha nåt eget. Vad det nu kan bli. 






Det här året ligger fokus på att må bra och få ordning på livet igen. Jag har haft det ganska tufft det senaste med oschyssta arbetsplatser och känner verkligen inte för att ägna mer tid åt oro i magen. Än så länge tycker jag att 2012 håller vad det lovat. Våran resa till Thailand var en perfekt start på året och jag ser fram emot att fortsätta i samma anda. Dessutom fick vi ett väldigt trevligt samtal under resan. Ser fram emot att få skrika ut nyheterna, men väntar ett tag till. En sak i sänder, som det heter ;) Men det ser ut att bli en fantastisk sommar iaf!








Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin