På grönbetet

 
 
Här kommer några fruktansvärt dåliga bilder på mig och min varg från igår då vi var med honom på gräskullen. Där brukar vi träna "lös" nämligen genom att ha en lång lina på honom. Inkallning och grejer ni vet. Funkar förövrigt väldigt bra. Så vitt Lykke vet så är han ju lös eftersom han aldrig märker av linan... Dom gånger han lämnar vår sida och ger sig iväg för långt bort, kallar vi på honom och då blir det fart vill jag lova! :)
 
Det är tråkigt att det knappt finns några ställen i stan att ha sin hund lös på. I skogen däremot får han såklart alltid vara lös på riktigt. Vi har ännu inte träffat på någon annan i skogen och det återstår att se vad som händer då. Vi tränar mycket på "stanna" och det funkar jätte bra hemma. Men, som alla hundägare vet så är det inte alls säkert att alla kommandon funkar lika bra utanför tomten, så att säga.... ;)
 
Dock måste jag berömma våran fina älskling för att han är sååå duktig vid bara 4 månaders ålder! Bådar väldigt gott för framtiden!
 
 
 
 
 
 

Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin