Blöt i ögat

Läste i min favorit kvällstidning Aftonbladet förut om det här med hund- och kattpäls... Jag blir lika upprörd varje gång!! Hur f*n kan det finnas människor på det här jordklotet som inte hyser några som helst känslor för andra levande ting? Hur kan man flå små oskyldiga lurvtussar medans deras hjärtan fortfarande slår? Jag vill hyvla dessa avskum i en flisare!! Vet att det gick en dokumentär på tv om detta för något år sedan men den kunde jag inte titta på, blir blöt i ögat av att bara prata om det! Hund- och kattpäls... djurpäls över huvudtaget, varför ska man använda sig utav det? Det är faktiskt riktigt gross!

Om jag fattat det hela rätt så ska ett förslag om förbud mot denna handel tas upp imorn,  EU tillåter alltså detta fortfarande! USA har klippt banden men vi står kvar... om förslaget går igenom (finns det några skäl till ett nej?!) så kommer förbudet börja gälla den 31 december 2008... 2008!! - What the hell? Vad är det som tar så lång tid? Godkänn och sätt planen i verk!

Känner mej lite som Summer nu i sista säsongen av OC. Men när man hör om sådant här så vill min själ RÄDDA och kämpa för människans bästa vän!

Peace Out!


RÄDDA MEJ OCH MINA KOMPISAR!

image140

Do your thing:
Postat av: Mikaela

Håller helt med dig! Varför päls överhuvudtaget?
Det är helt sinnessjukt vad människor gör för pengar o status.
Usch!

Postat av: Mikaela

Vännen, this is scary! grupp 6 är på mallis nu, 39 dagar kvar till vi åker...

2007-06-19 @ 14:32:32
URL: http://www.BeautifulLife.blogg.se
Postat av: Karin

det måste man göra..
haha ja visst är sune och hans familj great:p

2007-06-19 @ 21:21:59
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin