Fluffiga våffel-moln!

image26
 
Lördags-rapport:

Dagen började bra, fick som jag ville på jobbet och kunde därmed komma loss 1 hel timma tidigare än jag egentligen skulle! Det resulterade i mera tid hemma och för en gångs skull behövde jag inte stressa och jag kom inte sent till Nathalie *High Five*

När jag landat i Vara tog jag och Natta en promenad till ICA, det är ju givet! Vi går alltid dit innan partyt kan börja! Haha! Vi hamstrade choklad för fulla muggar - Mmmm Marabou!
Sen gick vi båda två loss på Bacardi Watermelon och hade trevligt =)

Vid elva, halv tolv tänkte vi traskade några meter bort till Kronans ingång och som vanligt skulle jag ta fram mina pengar och mitt leg... men till min stora förtvivlan så fanns det inga pengar och inget leg i väskan!! What?? NEEEJ!! Det visar sig att Emelie inte fungerar som hon ska om hon inte är stressad inför en utekväll - hur kan man glömma sånna viktiga saker? Kronan som alltid ska envisas med att kolla leg!

Pengarna var mitt minsta bekymmer, fick jag snällt låna av Nathalie! *Thank you girly-girl!*
Leg-issuet var dock inte så lätt att lösa så jag stegade fram till vakten och sa som det var...
Och vad ska jag säga? Är man Kronans Prinsessa så är man =)

Inne på Kronans sköna dansgolv var vi lite tokiga och bestämde oss för att testa charmfaktorn på bartenderna, (nej, jag kan inte hålla mej ifrån dom). Jag föste fram mina 26 spänn, blinkade med ögonfransarna och frågade vad jag fick för detta? Inte mycket, svarade han och ställde fram ett shotglas som han fyllde med något som kittlade gott i halsen =) Dessutom fick jag behålla mina 6 kronor så en shot för 20 spänn är väl inte så illa pinkat?

Hade en jätte roligt kväll sen med mycket dans, en ko-klapp och s(tr)andade stövlar! Jag blev (as usual) uppbjuden till dans uppe på scenen och där hade dom såklart dumpat ett lass med sand.. men det var kul!



Idag är det som du säkert vet VÅFFELDAGEN! Och det ska man tydligen fira med att äta just... våfflor!!
Så efter en god kasslergryta till middag strax ska jag och mamma ut och köra lite bil, köpa aftonbladet med Söndags-bilagan och gott bröd inför ikväll. Sen blir det till att grädda våfflor som avnjuts bäst med vaniljglass och jordgubbssylt! Gör som jag - Frossa ordentligt! Det är DU värd!

Puss och Kram hela da'n! 

Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin