Åååååh, cykeljävel!

Passande rubrik på gårdagen! (Och åtminstone min syrra vet vart jag fått den ifrån.. hihi!)

Har haft punka på cykeln i några dagar men igår var det återigen dags att ta den med till jobbet en sväng. Kände redan när jag cyklade in att något inte stämde. Det hoppade liksom och guppade i bakdäcket. Men jag hade bråttom och tänkte inte mer på det... Förrän jag skulle hemåt igen. Samma sak då. Weird! Men jag ville hem fort och trampade därför på. Inga större problem. Förutom att det kändes som att jag red på en kamel.

När jag kommit en bit in på cykelvägen känner jag att läget är tryckt mellan mej och cykeln.
Jag hoppar av och scannar däcket... hmm, det är ju sprucket! Ringer pappa och medlar, men så länge det går att cykla på det så är det lugnt.
Okej. Så jag rullar vidare... POFF!! Stannar och inser att jag står på ramen. Jahapp, strandad mitt ute bland kottar och barr på en öde cykelväg.

But don't worry, I took a cab.

Nej, det gjorde jag förstås inte. Ringde päronen igen som fick hämta mej. Kände bara för att skriva så för det är ju så kul när Sandy kommer hem full i OC!
OC, OC, OC... kan hon aldrig skriva om något annat än OC?! Jag vet vad du tänker men lägger inte så stor energi på det =)

Men nu är iaf cykeln back on track och vi hade en fin stund tillsammans på väg hem från jobbet. Funderade samtidigt på vad jag skulle göra när jag kom hem och hade fritid!
Bestämde mej för att sätta mej ute i solen och gassa och äta lite mat.
But that didn't happen...
Slog ner arslet i soffan och tittade på My name is Earl istället medans jag käkade.
Sen målade jag om naglarna som repats fult på jobbet.
Sitter nu här och känner mej lite matt... men det är nog bara för att jag slet som ett djur på jobbet och nu sen jag kom hem har jag bara suttit still och segat ur totalt!

Men snart blir det andra bullar! Klockan 16.00 ska jag infinna mej på Friskis och träna!
Så upp och hoppa, Emelie! Rise and shine!!

Do your thing:
Postat av: Karin

hhaaa jaa tror du jag blev lite surprised när jag läste om vinsten;) borde ju alla kämpa för alltså haha


Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin