Ny vecka

... innebär oxå ny energi, nya mål och ny längtan!
Är inte livet konstigt? Man går och längtar efter massa annat hela veckorna och tar inte vara på att man faktiskt lever här och nu! Jag har blivit ganska dålig på det här med Carpe Diem... för ett tag sedan så tog jag verkligen dagen som den kom och förgyllde dagarna med sånt som jag tycker om.
Nu vet jag inte vad det är jag väntar på men jag låter dagarna då jag jobbar bara passera och strävar ständigt efter helgen hela tiden.
Men hur kul är livet då? Och är det så konstigt att man tycker att veckorna bara springer iväg?
Näääe vad tråkigt!! Dags att skärpa till sig!
På tal om livet, detta är ett citat från "Dukes Of Hazzard" som jag verkligen diggar!

Life is like a racetrack.
You gotta keep going round and round.
Sure, sometimes you crash and burn.
But if you don't make the turn, you ain't never gonna learn.


Och på tal om jobb, jag börjar om ca 1 timma och det är snart dags att gå till bussen.
Jag tycker bättre om att cykla till jobbet men idag har vädret varit OSTABILT!
När jag vaknade vid nio-tiden var det strålande sol... efter två minuter spöregnade det! Sen blev det soligt och fint igen. Ja, tills för en halvtimme sen då det öste ner again! Weird. Så med andra ord så vågar jag inte cykla idag =)

Efter jobbet ikväll så går jag direkt över till Friskis och kör ett intensivpass. Har aldrig vart på dessa förut så vi får väl se om jag kommer hem levande. Jag kommer säkert aldrig kunna tajma in Step på måndagar!!

Have a good one!
Emelie


Do your thing:
Postat av: Karin

det är sådant jago ckså funderat över, ingen aning faktiskt:)


Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin