Update Fredag 25 april!

Kackerlacka!


Fredag och klockan är 16.38. Dagarna går fruktansvärt fort här. Jag har ju mest chillat sen vi landade. Haft go semester. Men snart ska livet börja ta form här nere.


Ikväll jobbar jag och M på restaurangen. Jag börjar 19.00. Imorn klockan 16 kommer J från Oas och hämtar upp mej. Jag ska jobba med henne i Palma mellan 17-02. Det är en liknande bar som Oas typ. Det ska nog gå bra. Jag jobbar på Godfather på söndag igen. Med andra ord ska jag känna mej för lite i helgen om vilket jobb som passar me bästj. Känner nämligen lite ångest över detta. Bartenderjobb är skitkul men det finns massa fördelar med restaurangen. Förhoppningsvis blir det både dagtid och kvällstid isåfall. Och kvällstid är perfekt. Jobba mellan typ 18-01 eller lite senare under högsäsong. Då har du hela dagen på dej och kan ändå festa efter jobbet! ;)


Bartender på Oas:

+ Kul!!

+ Svensk bar ( Prestige att jobba på Skandinavisk bar, haha)


- Dumma tider

- Du missar fest


Servitris på Godfather:

+ Fett med drickspengar under högsäsong

+ Bra tider

+ Gratis käk efter varje pass du jobbat


- Inte så skoj jobb

- Tidiga mornar när de är dagtid


Som sagt, ångest. Men som min goda vän Simon skulle sagt: Det där är framtida Emelie's problem. Det behöver inte nutida Emelie bry sig om! ;)


Vi skulle ju egentligen haft en lugn kväll igår. Men en ny Barskolangrupp kräver ferre. Blev dock inte värsta röj för min del. Den lugna kvällen flyttades till idag. Tss... J Utgång sa vi. De är bara "Schmack, schmack, schmack!" Allt som gäller här :P


Dagens minus med Mallorca: Flygandes kackerlackor på Beachcluben!

Jag vill fan va ifred i soffan!


See ya!!



Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin