That was a hell of a ★ Two Thousend 'n Eight! ★




Då vare dags. Dagen då jag summerar det gågna året.
Och det är med ett smile mitt i trynet som jag ser tillbaka på mitt 2008!
Vilket år. Vilka minnen. This might be the best year I've ever had! :)

Lathund 2K8:

★ 12 jan - Partybåt, kryssning a la flopp.

★ 30 jan - Nytt jobb Mc Donalds

★ 18 feb - Snuff in på verkstad

★ 19 feb - Officellt bestämmande av Maga-resan (tror jag)

★ 26 feb - Karlstadresa till T med F
★ 13 april - Magaluf
★ 23 aug - Sverige
★ 11 sep - Gävletrip
★ 31 okt -  Nytt jobb, första kvällen R-Skrapan
★ 14 nov - Reunion!



Ja året började sannerligen segt. Fortfarande arbetslös och det är ikke rart att jag fick adhd.
Men i feb ljusnade det lite då pengar från donken började rulla in. Men något fattades i mitt liv. Den där gnistan. En gnista jag definitivt fann på ön Mallorca. 13 april blev startdatumet för en resa jag sent ska glömma. Jag och Mikaela upplevde blod, svett och tårar... bokstavligt talat. Men oxå tro, hopp och kärlek.

Jag kan sannerligen säga att det är den bästa sommaren jag någonsin haft! Även om det gick segt även där i början med otur i jobb osv hamnade jag tillsut på ett ställe jag kom att tycka ganska bra om ;) Så bra att faktum är I would do anything to have one more night there! Börja kl åtta på kvällen. Hata den första timman, men älska resten av kvällen. Träffa sjukt mycket roligt folk och festa på arbetstid :O... hoho, för att sen stänga baren och fortsätta ut i vimlet. Allra helst med min pojke, som jag valt att bara komma ihåg dom fina stunderna med ;) Saknar honom otroligt mycket! Jag kommer aldrig sluta hoppas att vi ska ses igen.  Forever n ever

But everything comes to an end.

Efter lite strul hit och dit hamnade vi for sure hemma i Sverige igen i slutet på augusti. Tiden hemma är mest ett blurr av tankar och funderingar. Saknad och tillbakalängtan. Vi gjorde en mini-reunion i Gävle ganska snarast. Och jag jobbade "extra" på donken igen. Men efter allt misery såg jag ljuset i tunneln i form av ett nytt jobb. Världens bästa dessutom!

Looking back like this kan jag bara konstatera att 2008 varit ett känsloladdat år.
Ett år som både stärkt mej and teared me apart. Jag har verkligen blivit en bättre och roligare Emelie. Det var längesen jag var osäker på mej själv. Om jag ens någonsin vart det? Men nu har jag verkligen hittat mej själv och känner mej trygg. Upptäckt nya sidor. Bra och dåliga. Jag har utmanat mej själv och hela Spanien-vistelsen är ovärderlig. Inga ord räcker till.

Nu hoppas jag att 2009 kan toppa mitt 2K8. Och det är med ärliga ögon jag blinkar och säger att jag inte vet vart vinden för mej.

★ GOTT NYTT ÅR ★

     mina raringar!





Who knows where life will take you?
In the end, the journey is the destination.






Do your thing:
Postat av: Linda

Och jag som tycker att jag har haft ett intressant år ;) Fika efter nyår är ett måste. Det ser jag fram emot. Hoppas du får en bra start på det nya året på jobbet. Bamsekram!

Postat av: Linda

Vacker text! :)

Gott nytt år stumpan, ha en bra dag at work. Jag jobbar på fredag men vi kanske kan lösa det ändå. Kvällsfika? KRAM!

2008-12-31 @ 11:16:16
URL: http://lillefots.blogg.se/

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin