Premiärkvällen!



Sitter på bussen, 11.50 hör jag Chris Browns - Forever i fickan. Det är E som ringer och undrar om jag kan handla lite på vägen till jobbet. Sure can: mjölk, lime, citron + marschaller - check! Väl inne på R-Skrapan fortsätter jag att packa upp glas och sen duka upp serveringen. Vi får pyttipanna att käka :) Skitgott och sen äre dags att sätta upp den lilla baren för kvällen. Jag ordnar med glas och sprit och ser till att all utrustning finns.

Vi provar kläder och jag sätter upp håret eftersom jag nu fått reda på att jag ska hjälpa till att servera innan det är dags att öppna baren. Hjälp! Jag som aldrig serverat innan :/ Men inga probs. Jag klarar mej galant ;) Det är tre-rätters och vi springer hit och dit med tallrikar under kvällen. De cirka 90 persen börjar droppa in vid 18.30-tiden. De får smutta champagne medans de åker upp till sjätte våning och spanar in Skybaren som är på god väg...

Efter serveringen öppnar jag baren och det är liveunderhållning på scenen. Vid det här laget är sällskapet runda under fötterna och vi kan inte annat än smyg-skratta åt damen som sjunger med i Leénde guldbruna ögon med någon konstig stämma jag aldrig hört förut. De dansas och är livat på golvet medans jag skakar en o annan Cosmo och dessutom får mycket beröm för min egna drink Saturnus ;) En herre tyckte definitivt att jag skulle döpa om den till Emelie, vilket jag lovade att göra oxå... jag tänkte what the hell, det kommer han ändå inte ihåg imorgon.



Kl 01 var festen slut och alla rörde sig utåt. Vi hade en del att röja upp så jag kom innanför dörren halv tre inatt. Då hade jag jävligt ont i fötterna och mitt knä strejkade dessutom. Jag haltade ut till bilen från jobbet och formade ett svåruttalat ord på läpparna varje gång jag tryckte ner kopplingen. Allt samtidigt som jag gjorde mitt bästa för att kunna se ut genom framrutan. Jag tänkte fan inte ställa mej o skrapa rutorna så jag snabbkollade med ett finger om det verkligen var riktig frost. De var det. But still... jag körde på högsta värme, spolade rutorna och satte på torkarna samt bad en bön till gud.

Hem kom jag. Däckade i sängen utan sminket men med oborstade tänder. Enough is enough  tänkte jag, ville bara soooova! Idag vaknade jag med huvudvärk av gårdagens alla nya intryck och erfarenheter. Men jag får lov att säga att dom där 14, 5 timmarna rusade med raketfart och det var kul!

Det är  inte alla dagar i veckan man har premiär ;)
Loves ya!  XoXo 




Do your thing:
Postat av: Spiderchick

tack för din rara kommentar! =)



Ha en najs lördagkväll! simma lugnt =)

Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-01 @ 18:40:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Utlottning av 1 bloggdesign i min blogg!

Allt du behöver göra för att tävla är att lämna en kommentar.



Vinnaren dras 19:00 ikväll.

2008-11-01 @ 18:40:16
URL: http://secretwordplay.blogg.se/
Postat av: Y

Åååh.. forever alltså. Finns det något bättre!? :)


Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin