Svart & Vitt - Gott VS Ont...

Jeeeezes! Jag ska tala om för er vad det absolut värsta är med att jobba natt den här tiden på året. Det är nämligen när man slutat och ska åka hem. Köra bil hem. Först sitter dörren fast. Då måste man rycka. Hårt. Men inte så hårt att handtaget går sönder. Sen måste man skrapa rutorna, och har man glömt vantarna hemma blir det ett extra fult ord... kanske två. Det är ingen vanlig is man ska skrapa. Nej, den sitter som Berget's hand mot Ruschkinoff-flaskan. Därför orkar du inte skrapa ordentligt. Ibland orkar du inte ens skrapa sido-rutorna. Det ångrar man sen, när man inte ser ifall de kommer nån i korsningen. När du sen startar bilen och ska iväg innfinner sig en imma på framrutan. Och det hjälper inte att fläkten är på max. Tro mej. Men att stanna och vänta ut imman känns högst oaktuellt. Detta resulterar i att man kör lite i blindo. Farligt? I know. But a girl's gotta do, what a girl's gotta do. Jag satt bokstavligt talat med huvudet i ratten hela vägen hem, bara för att kunna se lite av vägen iaf.

Och även om du lyckas ta dej hem helskinnad, finns det mycket kvar som kan gå snett. Jag tror att min "fredag den 13.e" va idag istället... eller va sägs om:

* hade sönder x antal saker
* hällde vin på bordet istället för i glaset
* snubblade nästan i trappan... puh!
* stod strandad själv i baren med en beställning på 6 Irish Coffe-helveten, typ 10 pers som ville beställa och ett  gäng som skulle betala sin nota...

dessutom gick påsen med jobbarkläderna sönder precis när jag gick ur bilen, så allt trillade ut i snön.

Men sen finns det underbara stunder oxå... :)
Så här härligt hade jag det tills mörkret föll över staden.







Nu ska jag fan sova sönder sängen!
Ledig dag imorn och jag svär, om jag vaknar upp till en grå och mulen dag så tänker jag hata världen! Peace mina fina!




Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin