Fyra ljus



Det är fjärde advent idag. Detta kom jag fram till alldeles nyss.
Jag fattar verkligen inte att det är julafton på fredag. Jag vill inte att det ska vara så. Jag vill vara förberedd på julen. Ha julstämning 1 månad i förväg. Känna mej nöjd med julklapps-inköpen. Ha bakat lussebullar, pepparkakor och mozartkulor. Men jag antar att det är såhär när mman blir vuxen. Eller? Som liten behöver man endast oroa sig för att man inte ska få just den där jätte speciella julklappen av mamma och pappa. Man har pirr i magen dagen innan och kan knappt somna. Det där pirret försvann utan att man ens märkte det. Men... jag vet att på torsdag, då vi sitter där med våra BingoLottor och våran kycklingsallad (precis som det ska vara), då kommer julkänslan att infinna sig. Och det kommer säkerligen bli en lika mysig jul i år!
 




Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin