Such a grace♥




Gokväll mina kära! Min man är inte hemma än. Har har sitt första fucking julbord idag and I hate it!!! Men lyckligtvis så jobbar han inte länge till. Under tiden har jag suttit och googlat och youtubat Späckhuggare. Det finns inget så facinerande i världen som detta djur. Älskar dom! Always have and always will ♥ Min största önskan i livet är att få se späckhuggare i verkligheten! I det fria. Hur som helst, på Youtube finns det en hel del videos om en speciell späckhuggare, TilikumSea World i Orlando. Han drog tydligen ner en tränare i vattnet för inte så längesen och hon dog. Tragiskt. Men Sea World bestämde sig för att behålla honom. Tilikum har vart med i liknande situationer tidigare och det verkar som att ingen tränare egentligen är tillåten att simma med honom och han är bara med i slutet av showerna för att visas upp pga sin storlek. Jag har haft som en dröm att åka till Sea World, ända sedan barnsben. Men nu kan jag inte fatta hur man egentligen kan spärra in så stora djur och hålla dom i fångenskap. Jag fäller alltid en tår när jag ser sånt här...









Nä i det fria är där dom hör hemma. Och lyckligtvis vet min pojkvän om min stora önskan. Some day...

Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin