Årskrönika ★ 2010


/Påbörjat 2010-12-31, avslutat 2011-01-03


Och så var det sista året på dagen... hmm. Eeh, sista dagen på året *host host*... va fan fick jag det ifrån? hahahaha!  Sista dagen på året alltså. Lite snurrig såhär när jag ska sammanställa det gångna året. En tradition jag har här i bloggen. Då kan ni förstå att ordning- och pedantkärringen i mej fick hjärtfnurr förut när jag insåg att den måste uteblivit förra året??! Hur i snöskotta tänkte jag då, om man får fråga? Ett sånt viktigt år med egen lägenhet, egen bil, två katter och desutom en underbar pojkvän!! Nåja, en sak är ju säker... dom speciella datumena finns i hjärtat! Och några fina rader
här.

Och visst har man haft ett sjuhelsike bra år även 2010!
Ett väldigt händelserikt år känslomässigt. Får se om vi kan få ihop något bra här...

Året började iaf någorlunda annorlunda mot hur allt ser ut nu. Jag steg upp som Klubbchef... (och även Barchef fast det har jag ju i princip vart hela ti'n ;) ...och klubbarna gick hur bra som helst, precis som innan! Vi startade även upp Onsdagsklubben i Rymd och även den blev en succé!

Den 25 januari 2010 åkte jag och Älskling till underbara Thailand och hade 2 fantastiska veckor i Phuket och på Phi Phi Island! En helt oförglömligt härlig känsla att ligga på stränder tagna direkt ur filmen "The Beach" och bara njuta av livet! Snart igen så...



Nästa trip hade inte lika långresväg, men även den minnesvärd! Jag och bästa syster tog tåget till Göteborg och checkade in högst upp i Gothia Towers! Jag älskar sådan lyx med en älskling vid min sida♥ Kent spelade once again at Lisebergshallen och det var som förväntat - grymt!!! Dagen efter vaknade vi gött i vårt lyxrum och käkade VIP-frulle där självaste Magnus Uggla traskade in ;) Checkade ut och gjorde sen ett besök på Universeum!

23 mars tatuerade jag klart mina fjärilar på midjan.
Och på fredagen som följde, den 26.e åkte vi akut med Moschino till Skara då han blev inlagd över helgen :( Jag skulle jobbat Boogie Nights den kvällen men åkte istället hem och mös med min älskade. Som tur var fick vi tillbaka en kryare katt på söndagskvällen och vi vet än idag inte riktigt vad som hände :/

Väl in i april och på självaste Påskafton (3.e) ingick min äldsta vän äktenskap med sin bättre hälft! Det var ett annorlunda bröllop för våran del men ack så fint och härligt kärleksfullt♥

Hmm,  nu ska vi se vad mer som finns i arkivet... Jo, 20 april adressändrade äntligen mitt hjärta hem till våran lilla etta på Rådagatan så oficiellt blev vi sambos då. Men alla vet ju att vi egentligen var det från första stund... hihi ;)

Och 23 april firade vi det hela med en weekend i karlstad hos underbara T&J! Vi hade en super rolig helg med matlagning, bowling, shopping och fika i vårsolen. ♥

Sen hände det inte så mycket i maj, förutom att jag jobbade 211 timmar... så det säger väl sig självt. Men därefter kom juni!

Och vi börjar med en fantastisk Stockholms-resa med min underbara familj!! Den 3 juni åkte vi allihop, jag och R, min syster och pojkvän + min mamma och pappa. Vi låg på hotell och gick på en sån jäkla grym konsert med AC/DC!!!! Det var så mycket bättre än jag kunnat föreställa mej! Nu är jag frälst!

Men det kom en ännu finare dag efter detta. Nämligen våran 1-årsdag! Och även våran Förlovningsdag!! 9 juni blev jag ringmärkt för resten av mitt liv! Den finaste ringen och den finaste pojkvännen! Lycklig tjej!  Vi återvände till Stockholm och checkade in på ett fint hotell, relaxade på SPA, och bara njöt av varandra!

 

Resten av sommaren levde vi på Rosa Moln. Och fortsatte ha the time of our life. Midsommar i Karlsborg, semester i Kolmården och Hunnebo, Liseberg x2 och massa sol och njutning av livet. Så det var med tårar i ögonen man en bit in augusti sakta men säkert konstaterade att sommaren var över.

Och det var sannerligen nya vindar som drog in över hösten 2010.
Jag sa upp mej från Restaurang Strand & Rymd och den 28 augusti gjorde jag min allra sista dag. Det är med blandade känslor jag blickar tillbaka på mina två år. Jag och Älskling pratar ofta om hur allting var i början. Vilket härligt gäng vi alla var då. Hur roligt vi hade. Och hur mycket bättre allting var då. Sen började den ena efter den andra att droppa av. Och Skrapan började misskötas på ett sätt ni aldrig kan föreställa er ens. Tillslut vaknade man upp en dag och visste inte längre vem man själv var. Jag vaknade upp och insåg att jag levde ett liv jag egentligen inte ville vara en del av. Jag blev behandlad på ett sätt jag lovat mej själv att aldrig tolerera. Och inte fan tänkte jag stå och titta på när andra blev behandlade ännu värre än mej. That's not the person I wanna be. Så jag gjorde det enda rätta. Men jag ångrar ingenting. För Strand & Rymd gav mej mycket. Och framför allt så gav det mej Kärlek! Jag träffade min framtida man och det är jag evigt tacksam för ♥ Det är så jag vill minnas Skrapan. Så som det var först. Så som det är nu... jag finner inga ord ens. Förutom att jag skäms. Åt er.


Jag har haft mycket kul här... Ingen känner den baren som jag! ;)


Sen kom hösten på allvar. Och jag lämnade allt gammalt bakom mej.
Vi träffade vänner som aldrig förr och firade min systers 25-årsfest i Skövde! Underbart att äntligen kunna göra saker på helgerna tillsammans :) Dessutom åkte vi i samband med min födelsedag på en resa till L'loret de Mar i Spanien och samlade ny energi!

Som grädde på moset fick vi oxå en ny lägenhet! Den vi bor i nu. En efterlängtad trea på 93kvm och med en stor härlig terass som ska nyttjas till max i sommar!!

Resten av året har handlat om att hitta sig själv igen. Livet är en berg- och dalbana. But I'll get there. Varje årsskifte känns som en nystart. Och vad passar bättre nu när man är påväg mot alla möjligheter? :) Det är alltid en gåta att försöka lista ut vad det nya året ska erbjuda... but there's no way you can possibly know everything in life. That's what keeps it interesting!


          





Who knows where life will take you?
In the end, the journey is the destination.







Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin