Tiveden och vargarna!




Heeeeej på er! Nu är vi hemma efter vår lilla roadtrip till Tiveden! Vi har gossat med små söta vargungar och hälsat på en underbart fin American Wolfdog hanne vid namn Zeke. Dessutom fick vi många pussar utav valparnas pappa, Alaskan malamuten Jocke :) Så fina hundar!

Dock blev hela besöket lite knas och jag tror att han som äger hundarna missuppfattade mej en smula eller har rört ihop allt. Jag har nämligen pratat med honom flera gånger i telefon och syftet med denna resan var att få en chans att hälsa på de stora vovvarna och se hur rasen är, men istället kändes det som att han förväntat sig att vi skulle ta med oss en valp hem...! Många utav hundarna fick inte ens komma ut ur sina gårdar. Det var tråkigt men förövrigt är vi glada och om det blir en bra kombo nästa gång det vankas en kull så kan vi absolut tänka oss en liten ;)






Pappan till nuvarande kullen är renrasig Alaskan Malamute och var verkligen en super trevlig hund! Väldigt snäll och verkade helmysig!




American Wolfdog-hannen Zeke. Så himla fin att man tappar andan när man kollar på honom! Underbar!! Tyvärr är typ alla tikar han har nu döttrar till honom så det verkar inte bli mer kullar från denna stilige killen. Synd!




Nu ska vi snart bege oss mot Fyrunga för att träffa min syster och man. Denna lördagen fortsätter alltså i glada tecken och jag ska njuta så mycket jag kan! Hoppas ni oxå har en fin helg mina darlings!


Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin