Fucking great!

 
Eeh... HEJ!  Vi kan väl börja med att säga att jag inte behövde fortsätta hata världen. Inte pga vädret iaf... Kors i taket så har det faktiskt varit fint (mer eller mindre) sedan sist och just i detta sitter jag med bikini och hettar över på terassen. Men jag klagar verkligen inte! Love sooooool!!
 
Tyvärr kände jag inte för att blogga efter tisdagens besök hos veterinären. Och inte igår heller. Så ja, vi behöver alla en paus ibland. För att göra historien kort så är jag riktigt arg, ledsen och besviken på Veterinärhuset i Lidköping, där Håkan Ekesbo huserar. Jag har varit hos honom förut med både Moschino och flera ggr med Enza och vart jätte nöjd med honom. Nu skulle Lykke ha sin andra vaccination och jag kände direkt i rummet efter det framgått att jag har en Am. Wolfdog att Håkan inte alls var som han brukar. Kall och otrevlig. Kikade som hastigast på Lykke, tog i honom hårt och han höll t.o.m. på att ramla ner från bordet! Sen frågade han mej bara om jag har kännedom om föräldrarna och vilket foder vi ger. Stormar ut ur rummet utan att säga nåt... jo precis i öppningen hasplar han ur sig att lungor och hjärta lät bra. Sen dröjer det ett tag, han kommer in och säger såhär "jaghar pratat med min kollega och hon håller med mej, vi tror inte att det är någon skillnad på dessa hundar från andra och det jag ser är att han ser uppdriven ut". Han syftade på benen men jag fick inget riktigt svar på vad uppdriven är. Men såhär är det, en Am. Wolfdog har väldigt kraftiga framben och framför allt handlovarna. Detta hade jag sagt till honom innan och ÄNDÅ kan han med att säga rakt i ansiktet på mej att han inte tror som sagt att dessa hundar är annorlunda. Jag blir naturligtvis helt chockad och sur och frågar ganska tyket hur många wolfdogs han träffat förut, varpå han svarar ingen. Han vet INGENTING om denna rasen. Han skickar med mej ett jävla valpfoder från Hill's, jag betalar och går där ifrån så fort jag kan. Behöver jag ens tala om min magkänsla? Aldrig hade jag trott att jag skulle bli bemött på detta viset hos en veterinär!! Jag grät hela vägen hem och känd emej så jäkla förnedrad. Jag vet för fan vad för sorts hund jag köpt och jag litar jävligt mycket mer på min uppfödare än en arrogant veterinär som aldrig nånsin träffat en Am. Wolfdog innan. USCH! Usch, usch, usch!!!!! Har aldrig blivit så illa behandlad vad gälland emina djur. Och sättet han behandlade Lykke på... BLÄÄÄÄ alltså. Jag kommer fan aldrig gå dit igen.
 
Ja nu blev det en ganska lång historia iaf...
 
Mer roligt? Ja varför inte, Enza är lite dålig just nu. Hon har kräkningar och blodblandad diarré. Stackars gumman!♥ Mamma har givetvis pratat med Djursjukhuset i Skara och dom lugnade oss alla. Däemot har dom många hundar nu inlagda för just kräkningar och diarré och dom vet inte vad det är... hmm, känns ju skumt :S
 
Och så till sist, var och besiktade bilen idag. Inga fel på den inte... förutom att det är nya regler vad gällande elfel osv så nu blev våran bil underkänd pga den JÄÄÄÄÄÄÄÄVLA airbag-lampan som lyser!!!!!! Alltså, jag smäller av på allt strul nuförtiden! Alltid är det nåt!! KUUUUUUUUUUL!
 
 
 
Jaja, vad är väl en bal på slottet? Det är ju fint väder iaf.
Vi hörs. Snart, jag lovar. Inga mer pauser nu ;)
 
 
 
 
 
 
 

Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin