Valpkurs!

 
 
Go'förmiddag på er! (Eller ja, vad det nu kan tänkas vara när just DU läser detta ;)
Idag är det redan onsdag igen! Galet, men så äre.
 
Valpkurs ikväll igen. Och jag lovade ju er en update om detta! Det har nu gått 2 gånger på själva kursen, (första kvällen var endast info utan vovvar) och första gången blev jag verkligen tagen på sängen av hur duktig Lykke var. Alltså, han är ju alltid duktig men trodde det skulle bli lite mer flams med massa andra valpar omkring oss. Väldigt skönt och roligt!
 
Meeeen... med denna inställning inför nästa kurstillfälle var jag lite mer "slö" med honom. Och dessutom inte fullt motiverad pga en del andra saker. Kände sådär ni vet att jag inte riktigt ville åka dit. Detta medförde en total omvändning. Han var fortfarande duktig i det stora hela men mycket mer intresserad av alla andra vovvar. Dessutom är nästan alla andra valpar av rasen "liten" så min Lykke blir ju automatiskt den "bösigaste" utav alla liksom. Lagom kul ;)
 
Vi får se hur det går idag. Nu är jag förberedd på hans intresse och kan förhoppningsvis dämpa det i tid. Och så har man ju fickan full av korv, köttbullar och leverpastej ni vet :P Hihihi!
 
Det är dock ganska mycket jag inte gillar med kursen. Vill inte hänga ut allt här men det känns inte jätte uppstyrt och inte alls så givande som jag trodde. Visst är det en valpkurs och man kan absolut inte förvänta sig eller kräva mycket utav valpar men ändå... Det jag gillar allra minst är att vi altid börjar kvällen med en gemensam prommis i skogen för att rasta hundarna. Detta är HELT TOKIGT! Då alla vovvar drar massor i kopplet och blir förbytta för att dom vill hälsa på varann. Jag har alltid rastat Lykke innan jag kommer så denna promenad är helt meningslös för mig och Lykke. Kände sist att detta satte ribban för hela kvällen liksom om ni förstår? Därför tänker jag ikväll avstå denna promenad och så får Lykke helt enkelt sitta och vänta lugnt och fint istället :)
 
 
Här kommer en hög med blandade bilder på min skönhet!
 





 
 

Do your thing:

Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin