Lykke vs Rådjur

 
 
Ja det har hänt... för någon vecka sedan. Vi träffade vårt första rådjur!! Bara jag och Lykke. Var nog tur att vi var ensamma. Han blir mer uppmärksam på mig när vi är ensamma och vill ogärna lämna mig ur sikte. Jag har allt tänkt på denna dag. Och hur han ska reagera.
 
Vi skojade och hade kul i snön! Han var lös of course. Vi såg en hög med potatis som "bönnera" slängt ut åt djuren... visste ju att det fanns rådjur i närheten men tänkte att de absolut inte kommer visa sig när vi är här. Men... rätt som det var spetsas Lykkes öron och jag ber till gud att det inte är en annan hund som kommer runt hörnet ;) Han blir skraj och börjar springa tillbaka mot mig. Jag fattar inget. Ser inget. Men sen står den bara där, helt plötsligt, out of the blue. Ett ståtligt rådjur. Mitt på potatis-högen, med stora ögon, mumsade mun och öron som har koll på varenda move vi gör. Inte det minsta rädd dock! Lykke kommer och sätter sig vid min sida. Helt utan kommando från mig. Bra, tänker jag. Sätter på kopplet för säkerhetsskull. Med lugna rörelser och mycket beröm. Vi kikar en stund sedan vänder jag för att gå därifrån. Vill inte att Lykke ska bli mer intresserad. Då gör han några osäkra voffningar ;) Hahah! Modig kille :P Följer med mig, men nervös-kollar bakåt ett par gånger. När vi rundat hörnet släpper jag honom och allt är som bortblåst! Enda jag reagerar på är att han håller sig lite närmare mig.
 
UNDERBART!!!!!
 
Fast vi vet såklart inte hur nästa möte blir. Efter detta har han inte sett fler rådjur men däremot velat följa lite spår... Han har dock alltid kommit på inkallning och som sagt, när jag går helt ensam med honom viker han sällan från min sida. Jag bara HOPPAS att det blir lik bra vid nästa möte...
 
 
 

Do your thing:
Postat av: Isabel

Åh, vilken fin och duktig kille du har! Mattehjärtat måste varit stolt :D


Vänlig fyll i:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt):

Blogg:

Kommentar:

Trackback
bloglovin